Dacia ia o decizie radicală în privința Duster și o să te dezamăgească
Dacia are vești proaste pentru tine, mai ales dacă-ți place Duster. Dacia are de gând să se plafoneze la nivelul la care a ajuns acum, pentru a nu lua o decizie ce i-ar contrazice politica low-cost.
Indiferent dacă ești sau nu admirator al SUV-urilor, Duster reprezintă modelul de top al celor de la Dacia-Renault. Deși mulți spun că este mult inferior unor mașini din aceeași categorie de la alte branduri, Duster rămâne cel mai atrăgător model datorită prețului relativ mic.
Dacia a beneficiat anul acesta de pe urma preferinței consumatorilor pentru SUV-uri și crossovere compacte și subcompacte. În prima jumătate a lui 2018, vânzările de SUV-uri au crescut exponențial, iar Dacia a știut cum să profite de oportunitate.
În Europa, în ciuda criticilor mai mult sau mai puțin întemeiate, Duster a fost extrem de cerută, iar pentru reprezentanța din România, a fost cea mai vândută mașină peste hotare.
Datorită succesului pe care-l are, mulți sunt convinși că Dacia ne va bucura în anii următori cu un Duster mai mare, mai impunător, eventual cu o motorizare diferită, dar șefa reprezentanței din Marea Britanie a declarat clar și răspicat că nici nu se pune problema de astfel de planuri.
Louise O’Sullivan, șefa Dacia din Marea Britanie, a lăsat de înțeles că brandul nu va lansa pe piață un SUV mai mare decât Duster pentru că asta ar implica mai multe costuri și, implicit, ar însemna creșterea prețului de vânzare, ceea ce contravine politicii low-cost a mașinii.
Acest lucru i-ar putea determina pe clienții Dacia să-și îndrepte atenția către alte branduri, deci nu se pot asuma asemenea riscuri.
Dacă într-adevăr se va ține cont de această părere, atunci e bine să nu-ți faci prea multe speranțe în privința Dacia.
Dacă până acum a înregistrat o ascensiune impresionantă, la care aproape nimeni nu s-ar fi așteptat și totul datorită Renault, pe viitor Dacia se va plafona la ceea ce știu prea bine multe alte firme și instituții românești: să se teamă de experimente și să bată pasul pe loc, în timp ce alții evoluează și se avântă pe un teren necunoscut, dar plin de oportunități.
Consumatorii sunt atrași și de alți factori, în afară de prețul scăzut, iar alte branduri n-au de gând să permită celor de la Dacia să le “fure” clienții, așa că vor oferi celelalte avantaje urmărite de clienți, chiar dacă riscă să mărească prețul. În restul Europei, veniturile nu sunt plafonate ca în România, așa că rămâne de văzut cum va supraviețui producătorul cu acest tradiționalism care deocamdată dă roade.
În plus, nu zice nimeni că trebuie să-și înlocuiască întreaga gamă ieftină cu una de lux.